انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم
سرخط خبرها

اسرائیل از ترکیه ناامید شد | ترکیه در کنار حماس است

  • کد خبر: ۱۹۲۵۸۱
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
اسرائیل از ترکیه ناامید شد | ترکیه در کنار حماس است
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب در واکنش به فراخوانده شدن سفیر ترکیه در فلسطین اشغالی اعلام کرد که ترکیه نشان داد کنار حماس است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه ترکیه روز شنبه اعلام کرد در پی تداوم حملات علیه غیرنظامیان و توجه نکردن به درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه، سفیر ترکیه در تل‌آویو فراخوانده شد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ خود اعلام کرد: «با توجه به فاجعه انسانی در حال وقوع در غزه که در پی حملات مداوم اسرائیل علیه غیرنظامیان و امتناع اسرائیل از درخواست‌ها برای آتش‌بس و جریان کمک بشردوستانه مداوم و بی‌مانع ایجاد شده، تصمیم گرفته شد "شاکر اوزکان تورونلار" سفیر ما در تل‌آویو برای رایزنی به آنکارا فراخوانده شود.»

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب به این رویداد واکنش نشان داد. به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه رژیم اسرائیل تصمیم ترکیه برای فراخواندن سفیر خود را برای رایزنی گامی دیگر در کنار حماس خواند.

پیش‌تر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با بیان این که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حتی حمایت ساکنان فلسطین اشغالی را هم از دست داده، گفته بود «نتانیاهو دیگر کسی نیست که بتوانیم با او صحبت کنیم، او را کنار گذاشته‌ایم».

اردوغان روز جمعه هم با بیان اینکه اولویت اکنون آتش‌بس کامل در نوار غزه برای دستیابی به ثبات در منطقه است، گفت که صهیونیست‌ها ۲۸ روز است در غزه جنایت می‌کنند.

اردوغان ۶ آبان در سخنانی تاکید کرده بود حماس گروه تروریستی نیست و این رژیم اسرائیل است که از تروریست‌ها در سوریه و عراق حمایت می‌کند. اظهاراتی که توهین سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به رئیس‌جمهور ترکیه را در پی داشت و «گیلعاد اردان» در واکنش گفته بود «عقرب همیشه عقرب می‌ماند».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم در پاسخ به مواضع ترکیه در حمایت از حماس ادعا کرد که دستور داده دیپلمات‌های اسرائیلی از ترکیه به فلسطین اشغالی بازگردند. اما منابع دیپلماتیک ترکیه با ابراز تعجب از این دستور، اعلام کردند که این دیپلمات‌ها پیش‌تر و از ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) خاک ترکیه را ترک کرده‌اند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->